Eminim sizlerde farketmişsinizdir pembe mavi çılgınlığını. Evet çılgınlık diyorum buna. Her yerde her şeyde bu iki renk uyumu var artık. Kıyafetlerde, ev dekorlarında; özellikle mutfak ve oturma odası şıklığında kullanılır oldu.. İnstagramda dekor üzerine sayfaları takip edenler bilir ki her yerde beyazla harmanlanmış bu iki renk. Ürün güzel olmasa dahi pembe yada mavi ise alıyorlar. Çılgınca birbirlerine soruyorlar " Nereden aldın?" diye. Ama bu yaşama tekdüzelikten başka bişe getirdiği yok. Bu sadece renklerde sınırlı kalmıyor. Telefonlarımız.. Kimin eline bakarsanız bakın aynı model telefonlar. Ve genelde aynı renk. Dört çeşit. Siyah, gri, beyaz ve gold. Bilindiği ya da anlaşıldığı gibi mi demeliyim ama " Görsellik" önplanda olduğu dönemdeyiz. Kimliğimiz belirleyende insanların gözündeki saygınlığımız da üzerimizdekilerden ibaret.. Karakterimizden çok üzerimizdekilere ( sadece kıyafet olarak düşünmeyin lütfen) bu saygı..
Küresel tüketiciyiz yani , tüketimlerde benzerlik göstermesi; aynı zevkler ve tarzlar.. Akıllara aynılaşıyoruz düşüncesini getirmiyor mu? Peki buna sebep olan şey ne diye sorsam ne cevap verirsiniz?
Geçenlerde ders kitabımda bir söz vardı " Az imalat, fazla kar"..Zaten bu yazıyı yazmama sebepte bu söz. Benim cevabım ise kapitalizm oyunu.. Az imalat derken çeşitlilikten bahsedilmiş. Böyle ki üretici daha çok kazanıyor ama kazanırken de tüketiciye saygızılık ediyor gibi geliyor bana. Sömürülmek gibi..
Hadi bir de akıllı tefonlardan konuşalım.. Aslında herkesin bildiği ama bildiği halde üzerine açık şekilde çizgi çektiği konu. Son birkaç yılda çığır açmış, önüne de geçilemeyecek olan konu. Elimizde akıllı telefon olsa da bir üst modeli çıkınca fahiş fiyatlarda da olsa alınacak o dimi. Durumu iyi olanda olmayanda elinde son model var. Kimse azıyla yetinmiyor. Önceden telefon alırken kamerası olsun yeterdi. Şimdi ise o yeterler de yetmiyor malesef. "Ceplere sığmayan cep telefonları için geliştirilmiş cepli pantolonlar sürüldü piyasaya." diye reklam çıkar yakında :) Akıllı telefonların kolaylık getirdiği su götürmez bir gerçek olsa da durum farklı bir boyuta gittiği kesin.
Kendimden örnek vereyim.. 2016 başında kardeşimin kendine telefon aldı. Onun kullandığı telefonu ben aldım. Burda karlı olan benim gerçi :) Zira ilk kez akıllı telefon sahibesi oldum :)) ama gelin görün ki 7/24 elimden düşmüyor. Aile içinde ( sadece aile içi değil) ki muhabbeti engelleyen unsur akıllı telefon içindeki uygulamalarla birlikte. Bu da bir nevi sosyal medya sayesinde sosyalleşirken asosyal hale geliyoruz ki yine farkında değiliz.
Son olarak bu dönem herşeyden önce : İmaj Dönemi. Aman dikkat imaj önemli..
6 yorum:
:) eyvallah Aforizmik Kalıntı.
süper yazı bu. bizim ülke bu tüketim konusunda deli gibi yaa. hele de şu telefon dediğin gibi. valla sanki o bize sahip yani. :)
kesinlikle o bize sahip :))
Dünyanın bir ucundaki insanların durum güncellemelerinden haberi var ama yanındakinin durumundan bihaber oldu insanlar bu telefonlar sayesinde.
hayatlar sosyal medya da olduğu için aslında.. ve malesef ki öyle
Yorum Gönder